Poliser och trafikolyckor, lamna mig ifred!

Jag har rakat av mig min pals och har nu borjat jobba pa brannen efter en manadsresa. Jag har tankt mig att bosatta mig har for beach-hang ar underbart och jag ska fan bli brun! (Helt galet att man varit borta en manad och inte ens fatt en liten rod kind!) Vi har fatt ett ganska billigt boende nagra natter har men idag hittade vi en ny van som ska ge oss lyxrum for samma pris som vi betalar for det lite samre. Helt okej deal sa om tre natter flyttar vi tio meter langre bort pa stranden och tankte se till att dom fjaskar for oss annu mer sa vi snart lever gratis har, typ. Love it!

Resan hit var val lite mindre kul. Vi tog ett tag fran Khajurahos grannstad for att ta oss till (tro det eller ej!) DELHI. Resan tog oss 7 timmar med nattag och jag sov inte mer an tio minuter da vi hamnade i en ganska dalig klass och fonstret gick inte att stanga.  Det blaste kallt hela natten. Det ar inte manga grader i norra Indien nar det ar natt ska jag saga er! Jag vet att jag inte ska klaga da jag vet att ni har minus grader hemma men jag grat for jag fros sa mycket. Jag bad Raj att krama mig, da han fros lika mycket. Vi satt och kramade varandra, la oss ner i fosterstallning for att forsoka overleva denna helvetesnatt. I denna stund trodde jag inte det kunde bli varre men det kunde det! Det enda jag tankte var att forsoka overleva denna natt. (Marie, jag skulle lyssnat pa dig. En tjocktroja racker inte, tva, MINST!) Jag tankte iaf inte att jag var i Indien dar man inte far krama killar, inte ens oskyldigt. Det kan jag lova att det var aven om han har forsokt bjuda in mig pa "candle dinner" ett X antal ggr nar vi larde kanna varandra men det ar nagot vi kan skratta at nu nar vi bada vet att vi ar BARA vanner. Nu vart det iaf sa att vi kramade varandra for overlevnad da en tagpolis kom, han sa till mig att stanna medan han sager till Raj att folja med. Dar satt jag kvar annu mer kall an innan och vantade pa att min van skulle komma tillbaka. Jag vantade. Fem minuter, tio minuter, tjugo minuter gick.. Ingen Raj. Efter drygt trettio minuter kommer han efter ha skrikit pa polisen och polisen pa honom. Han lyckades ta sig ur var harliga situation och dar med slapp fangelse! Tack.
Vi stannade en natt i Delhi for att fa tag pa flygbiljetter ner till Goa. Det skulle ta oss 2,5 timma ner istallet for 32 timmar med tag. 500 kr skillnad, svart val? NEJ! Efter att krockat med en buss pa vag till flygplatsen (Vi overlevde men bilen mar inte lika bra!) 2,5 timmas flyg och ett spyor innan boarding och knappt en timmas bilfard befinner vi oss nu i Goa. Ett varmt stalle och jag gillar det verkligen! Nu tanker jag undvika trafiken sa mycket som mojligt da det har varit for mycket olyckor och jag blir mer och mer skraj varje gang. Jag ska se till att ata mat sa jag slipper spy och jag tanker njuta mer an nagonsin! 
Hoppas ni mar bra hemma, ge mig lite UPDATE. Ps. Idag lyckades jag trampa i koblajja, sedan ta handen pa sandalen dar jag hade fullt med kobajs for att sedan kleta ner hela byxorna, att jag alltid lyckas! Ds.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Glad att ni är framme och att du tänker undvika trafiken!

Kramar, jag saknar Dej!

2012-02-14 @ 08:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0