Motorcykelolycka.

Nu vart vi har igen och mycket har hant. Vi lamnade Varanasi i forrgar och akte till Pilotas hemstad, Khadrajho. (Japp, detta ar min egna stavning.) Tagresan gick bra och jag kunde tillochmed fa lite somn, vi anlande klockan 5.00 pa morgonen och dar star Pilotas van med en skylt dar det star: "Ms Caroline & Sanna". Den lille filuren Pilota hade inte berattat for sin van att han kom ocksa sa han hade bara sagt att tva svenskar skulle komma som han skulle hamta pa stationen och fixa boende till. Nu stod vi allihopa dar och lyckliga vanner till Pilota var dar, dom ville ha sin lille van hemma. Boende fixades, ett jattefint hotell for 30 kr natten, helt okej da det egentligen kostade ganska sa mycket mer. Bra med kontakter! (sarskilt nar man ar backpacker, haha!)

Dagen blev underbar, jag har kommit till varldens finaste stad. Vi far nya vanner overallt i denna stad. Vi akte motorcykel hela dagen och kollade pa en jattevacker solnedgang. Det avslutades dock med en olycka, jag korde inte motorcykeln da men jag satt dar bak och Pilota (Jag kan aven saga att han ar 16 bast och liten som en myra!) tappar kontrollen pa denna motorcykel och han tvar bromsar sa vi bada flyger som sma asplov ner mot asfalten. Tro mig, jag trodde inte jag skulle overleva aven om vi inte hade nagon fart for allt som jag tanke pa var att jag inte hade nagon hjalm och motorcykeln bakom var alldeles for nara for att hinna bromsa. Jag sag mig sjalv mosas! Motorcyklen bakom hann stanna, vi overlevde utan storre skador. Vi skaffade oss lite skrapsar och blamarken men ingen storre fara som sagt! Polisen var dock inte sa glad att motorcykeln gick lite sonder och en viting satt pa, Pilota fick 500 rupies i boter men det sket han i och fick igang motorcykeln och dar vart det polisjakt. Upp pa hasten igen, hinner inte tanka att man ar radd! Nu var det bara att dra vidare for att komma ifran polisen sa sma vagar kordes overallt, jag trodde aldrig vi skulle sluta kora men det gjorde vi. Vi mar bra och polisen ar fortfarande arg pa Pilota men det kan han ha nar han drar ivag och skiter i polisen! Jag blev lite forbannad pa honom.

Nu vet jag hur det gar till nar man blir jagad av polisen i Indien och jag vet att jag kommer har mycket storre respekt for trafiken i Indien nu an vad jag har haft innan. Ni som inte vet hur indisk trafik gar till kan jag saga sa att dar kor man motorcykel utan hjalm, garna sa manga som mojligt pa motorcykeln. Kommer nagot i vagen kor man over pa andra sidan. Nar du aker med ar det bara halla sig fast, hoppas pa det basta! Om fordonet du fardas i tycker att andra vagbanan ser lattare ut att kora pa sa kor den pa den, moter man da en lastbil ar det storst gar forst! Det ar manga ganger man har spant varenda muskel i kroppen nar man suttit i en tucktuck och ser en lastbil komma emot en och tuta som bara den.
Nu blir det dansfestival i staden. Kram fran en blaslagen Carro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0